Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limiting factors of the response time of the magnetorheological damper

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU110960" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU110960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iospress.metapress.com/content/g432430x10543214/" target="_blank" >http://iospress.metapress.com/content/g432430x10543214/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/JAE-140006" target="_blank" >10.3233/JAE-140006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Limiting factors of the response time of the magnetorheological damper

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Magnetorheological dampers seem to be suitable for the adaptive car suspension systems. For proper operation of the semi-active algorithms (skyhook, groundhook), the force response of the damper must be fast enough. In this paper, the response time of the Delphi vehicle MR damper is examined and the sources of the overall force time response on the control voltage are discussed. One of the main sources of the response time seems to be electro-magnetic circuit of the MR damper. A principle of an optimal controller for reducing response of the coil’s current on the control voltage is designed. However, the measured overall force time response with fast current controller was not reduced as expected. Therefore, a FEM simulation of the magnetic circuit was made. It shows that after an optimization of the current controller, eddy currents in the coil’s core cause long time response and therefore they are the limiting factor of the response time of the MR damper. These simulations were verified by the measurements and some recommendations about improving the pistons construction are given at the end.

  • Název v anglickém jazyce

    Limiting factors of the response time of the magnetorheological damper

  • Popis výsledku anglicky

    Magnetorheological dampers seem to be suitable for the adaptive car suspension systems. For proper operation of the semi-active algorithms (skyhook, groundhook), the force response of the damper must be fast enough. In this paper, the response time of the Delphi vehicle MR damper is examined and the sources of the overall force time response on the control voltage are discussed. One of the main sources of the response time seems to be electro-magnetic circuit of the MR damper. A principle of an optimal controller for reducing response of the coil’s current on the control voltage is designed. However, the measured overall force time response with fast current controller was not reduced as expected. Therefore, a FEM simulation of the magnetic circuit was made. It shows that after an optimization of the current controller, eddy currents in the coil’s core cause long time response and therefore they are the limiting factor of the response time of the MR damper. These simulations were verified by the measurements and some recommendations about improving the pistons construction are given at the end.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED ELECTROMAGNETICS AND MECHANICS

  • ISSN

    1383-5416

  • e-ISSN

    1875-8800

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    541-550

  • Kód UT WoS článku

    000349615900022

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84922696824