Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic tests of composite panels of an aircraft wing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU114310" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU114310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0376042115000366" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0376042115000366</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.paerosci.2015.05.005" target="_blank" >10.1016/j.paerosci.2015.05.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic tests of composite panels of an aircraft wing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the analysis of aerospace composite structures under dynamic loading. Today, it is common to use design procedures based on assumption of static loading only, and dynamic loading is rarely assumed and applied in design and certification of aerospace structures. The paper describes the application of dynamic loading for the design of aircraft structures, and the validation of the procedure on a selected structure. The goal is to verify the possibility of reducing the weight through improved design/modelling processes using dynamic loading instead of static loading. The research activity focuses on the modelling and testing of a composite panel representing a local segment of an aircraft wing section, investigating in particular the buckling behavior under dynamic loading. Finite Elements simulation tools are discussed, as well as the advantages of using a digital optical measurement system for the evaluation of the tests. The comparison of the finite element simulations with the results of the tests is presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic tests of composite panels of an aircraft wing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the analysis of aerospace composite structures under dynamic loading. Today, it is common to use design procedures based on assumption of static loading only, and dynamic loading is rarely assumed and applied in design and certification of aerospace structures. The paper describes the application of dynamic loading for the design of aircraft structures, and the validation of the procedure on a selected structure. The goal is to verify the possibility of reducing the weight through improved design/modelling processes using dynamic loading instead of static loading. The research activity focuses on the modelling and testing of a composite panel representing a local segment of an aircraft wing section, investigating in particular the buckling behavior under dynamic loading. Finite Elements simulation tools are discussed, as well as the advantages of using a digital optical measurement system for the evaluation of the tests. The comparison of the finite element simulations with the results of the tests is presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROGRESS IN AEROSPACE SCIENCES

  • ISSN

    0376-0421

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    78

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    50-61

  • Kód UT WoS článku

    000364259300006

  • EID výsledku v databázi Scopus