Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Threshold Values on Residual Fatigue Lifetime of Railway Axles under Variable Amplitude Loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU114808" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU114808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2015.02.046" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2015.02.046</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2015.02.046" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2015.02.046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Threshold Values on Residual Fatigue Lifetime of Railway Axles under Variable Amplitude Loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an estimation of residual fatigue lifetime of railway axles under real loading spectrum. The residual fatigue lifetime is given by magnitude of fatigue crack propagation rate. This rate depends predominantly on load, geometry and material of the axle. Standard steel EA4T for manufacturing of railway axles is considered in this paper. The scatter of data in v-K curve could be caused by inaccuracy of experimental measurement or by local change of material properties. The paper shows important differences between obtained residual fatigue lifetime estimations considering scatter in measured material data, especially near the threshold region.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Threshold Values on Residual Fatigue Lifetime of Railway Axles under Variable Amplitude Loading

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an estimation of residual fatigue lifetime of railway axles under real loading spectrum. The residual fatigue lifetime is given by magnitude of fatigue crack propagation rate. This rate depends predominantly on load, geometry and material of the axle. Standard steel EA4T for manufacturing of railway axles is considered in this paper. The scatter of data in v-K curve could be caused by inaccuracy of experimental measurement or by local change of material properties. The paper shows important differences between obtained residual fatigue lifetime estimations considering scatter in measured material data, especially near the threshold region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia Engineering

  • ISSN

    1877-7058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    101

  • Číslo periodika v rámci svazku

    101

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    380-385

  • Kód UT WoS článku

    000380492500046

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84925796683