Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of different crack propagation rate descriptions on the residual fatigue lifetime of railway axles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F15%3A00449783" target="_blank" >RIV/68081723:_____/15:00449783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.627.469" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.627.469</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.627.469" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.627.469</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of different crack propagation rate descriptions on the residual fatigue lifetime of railway axles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an estimation of the residual fatigue lifetime of the railway axles. The railway axles can include some cracks either from manufacturing process or from previous loading operation. Because of cyclic loading of the railway axles thereis a risk of fatigue failure of the railway axles with unacceptable consequences. Based on this fact, for conservative establishment of the residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to consider an existing crack in the railway axle during design process. The fatigue lifetime estimation of railway axles is very sensitive to used crack propagation rate description (e.g. v-K curve). Typical bending of this curve (knee) can be found in the vicinity of the threshold value in fatigue crack propagation rate dependence (typically v-K curve expressed in log-log coordinates). For accurate estimation of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to use approximation of v-K curve that takes into account existence o

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of different crack propagation rate descriptions on the residual fatigue lifetime of railway axles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an estimation of the residual fatigue lifetime of the railway axles. The railway axles can include some cracks either from manufacturing process or from previous loading operation. Because of cyclic loading of the railway axles thereis a risk of fatigue failure of the railway axles with unacceptable consequences. Based on this fact, for conservative establishment of the residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to consider an existing crack in the railway axle during design process. The fatigue lifetime estimation of railway axles is very sensitive to used crack propagation rate description (e.g. v-K curve). Typical bending of this curve (knee) can be found in the vicinity of the threshold value in fatigue crack propagation rate dependence (typically v-K curve expressed in log-log coordinates). For accurate estimation of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to use approximation of v-K curve that takes into account existence o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0063" target="_blank" >EE2.3.30.0063: Nadaní postdoktorandi pro vědeckou excelenci v oblasti fyziky materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Fracture and Damage Mechanics XIII

  • ISBN

    978-3-03835-235-8

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    469-472

  • Název nakladatele

    Trans Tech publications

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    S?o Miguel Island, Azores

  • Datum konání akce

    23. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku