Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU140217" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU140217 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081723:_____/16:00466362

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.worldscientific.com/doi/abs/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >https://www.worldscientific.com/doi/abs/10.1142/S1756973716400072</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >10.1142/S1756973716400072</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safe operation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possible defect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimation of residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numerical model of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and its curved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence of press-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loading spectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated by NASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered in numerical calculations and lifetime estimation.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

  • Popis výsledku anglicky

    Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safe operation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possible defect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimation of residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numerical model of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and its curved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence of press-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loading spectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated by NASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered in numerical calculations and lifetime estimation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Multiscale Modeling

  • ISSN

    1756-9737

  • e-ISSN

    1756-9745

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

    000389659500003

  • EID výsledku v databázi Scopus