Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F16%3A00466362" target="_blank" >RIV/68081723:_____/16:00466362 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/17:PU140217

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >10.1142/S1756973716400072</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safenoperation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possiblendefect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimationnof residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numericalnmodel of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and itsncurved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence ofnpress-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loadingnspectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated bynNASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered innnumerical calculations and lifetime estimation.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle

  • Popis výsledku anglicky

    Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safenoperation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possiblendefect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimationnof residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numericalnmodel of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and itsncurved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence ofnpress-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loadingnspectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated bynNASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered innnumerical calculations and lifetime estimation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Multiscale Modelling

  • ISSN

    1756-9737

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000389659500003

  • EID výsledku v databázi Scopus