Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F16%3A00466362" target="_blank" >RIV/68081723:_____/16:00466362 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/17:PU140217
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1142/S1756973716400072" target="_blank" >10.1142/S1756973716400072</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle
Popis výsledku v původním jazyce
Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safenoperation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possiblendefect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimationnof residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numericalnmodel of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and itsncurved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence ofnpress-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loadingnspectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated bynNASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered innnumerical calculations and lifetime estimation.
Název v anglickém jazyce
Influence of Initial Inclined Surface Crack on Estimated Residual Fatigue Lifetime of Railway Axle
Popis výsledku anglicky
Railway axles are subjected to cyclic loading which can lead to fatigue failure. For safenoperation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possiblendefect on railway axle surface is often required. The contribution deals with an estimationnof residual fatigue lifetime of railway axle with initial inclined surface crack. 3D numericalnmodel of inclined semi-elliptical surface crack in railway axle was developed and itsncurved propagation through the axle was simulated by finite element method. Presence ofnpress-fitted wheel in the vicinity of initial crack was taken into account. A typical loadingnspectrum of railway axle was considered and residual fatigue lifetime was estimated bynNASGRO approach. Material properties of typical axle steel EA4T were considered innnumerical calculations and lifetime estimation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Multiscale Modelling
ISSN
1756-9737
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000389659500003
EID výsledku v databázi Scopus
—