Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozšíření stabilní práce kompresoru s vysokým stlačením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU115301" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU115301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozšíření stabilní práce kompresoru s vysokým stlačením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odstředivé kompresory používané v současnosti u leteckých motorů a turbodmychadel mají často vysoké stlačení. Charakteristika takovéhoto kompresoru má většinou malý rozsah stabilní práce a to především v oblasti vysokých otáček. S cílem zlepšit průběh charakteristiky odstředivého kompresoru se vyrábějí kola se zahnutými lopatkami dozadu. Často zahnutí lopatek dozadu pro zlepšení průběhu charakteristiky kompresoru nestačí, a proto se hledají další možnosti jak, pro kompresory s vysokým stlačením, stabilní oblast charakteristiky dále rozšířit. V současnosti se velká pozornost věnuje instalaci obtokového kanálu, umístěného ve skříni kompresoru, kterým se spojuje prostor nad záběrníkem se vstupem do kompresoru. V článku jsou rozebrána různá provedení tohoto obtokového kanálu a jejich vliv na průběh charakteristiky kompresoru. Hodnocení se opírá o výsledky experimentů prováděných na modelech IRC a o výpočty v CFD programech.

  • Název v anglickém jazyce

    High Pressure Ratio Compressor Stable Work Enhancement

  • Popis výsledku anglicky

    Centrifugal compressor which are in present days used in aero-engines and turbochargers have high pressure ratio. Performance map of such a compressor often has narrow range of stable work especially in area of high revolution speed. To avoid this phenomenon, the back-swept blades of compressor impeller are produced. But in some cases, the back-swept blades are not enough and therefore other possibilities, how extend compressor operational range, are investigated. In present days, the significant attention is focused on installation of internal recirculation channel into the compressor casing, which interconnect are of compressor impeller with its inlet. In the paper there are discussed various configurations of such a channel and their influence on compressor performance. The assessment is based on experimental measurement and CFD analysis.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F276" target="_blank" >FR-TI2/276: *Létající laboratoř pro zkoušky turbovrtulového motoru TP100</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů