Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovativní návrh konstrukce rotoru odstředivého kompresoru pro malé turbovrtulové motory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02132080" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02132080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Design Optimization of Centrifugal Compressor Impeller for Small Turboprop Aero Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper a new innovative approach to the design of the centrifugal compressor impeller blades with the goal to improve the centrifugal compressor stage performance characteristics, namely its efficiency and the range of stable work is described. Thenew design of the impeller flow passage geometry consists of the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. The second part of the impeller blade row is designed with double number of blades as in the first part of the impeller. Calculated compressor stage performance characteristics using FLUENT solver show significant improvement of characteristics, particularly in the maximum attainable efficiency and stable workingrange in comparison with standard, but already advanced centrifugal compressor stage of the same size almost the same design working point.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Design Optimization of Centrifugal Compressor Impeller for Small Turboprop Aero Engines

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper a new innovative approach to the design of the centrifugal compressor impeller blades with the goal to improve the centrifugal compressor stage performance characteristics, namely its efficiency and the range of stable work is described. Thenew design of the impeller flow passage geometry consists of the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. The second part of the impeller blade row is designed with double number of blades as in the first part of the impeller. Calculated compressor stage performance characteristics using FLUENT solver show significant improvement of characteristics, particularly in the maximum attainable efficiency and stable workingrange in comparison with standard, but already advanced centrifugal compressor stage of the same size almost the same design working point.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Engineering Design AED 2006

  • ISBN

    80-86059-44-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    11. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku