Návrh odstředivého kompresoru s tandemovým lopatkováním rotoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F05%3A06146286" target="_blank" >RIV/68407700:21260/05:06146286 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/05:06148413
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TANDEM BLADE CENTRIFUGAL COMPRESSOR IMPELLER DESIGN
Popis výsledku v původním jazyce
In the article an innovative design of the centrifugal compressor rotor tandem cascade is described. The new design approach is based on the analysis of the flow characteristics in the rotating working channels within the turbo-machines as one of the results of the arising from previous systematical research of the flow phenomena in the curved channels of turbo-machines carried out at the of Aerospace Research Center. The new design of the impeller flow passage geometry has been made in the form of re-engineering of the existing newly designed centrifugal compressor stage in the Walter Engines a. s. The rotor tandem blade concept lies in the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. This flow part is designed as a highly aerodynamic loaded axial flow compressor cascade. The second part of the impeller cascade is designed with double number of blades as in the first part of the impeller.
Název v anglickém jazyce
TANDEM BLADE CENTRIFUGAL COMPRESSOR IMPELLER DESIGN
Popis výsledku anglicky
In the article an innovative design of the centrifugal compressor rotor tandem cascade is described. The new design approach is based on the analysis of the flow characteristics in the rotating working channels within the turbo-machines as one of the results of the arising from previous systematical research of the flow phenomena in the curved channels of turbo-machines carried out at the of Aerospace Research Center. The new design of the impeller flow passage geometry has been made in the form of re-engineering of the existing newly designed centrifugal compressor stage in the Walter Engines a. s. The rotor tandem blade concept lies in the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. This flow part is designed as a highly aerodynamic loaded axial flow compressor cascade. The second part of the impeller cascade is designed with double number of blades as in the first part of the impeller.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2005
Číslo periodika v rámci svazku
-
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—