Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh odstředivého kompresoru s tandemovým lopatkováním rotoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F05%3A06146286" target="_blank" >RIV/68407700:21260/05:06146286 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/05:06148413

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TANDEM BLADE CENTRIFUGAL COMPRESSOR IMPELLER DESIGN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the article an innovative design of the centrifugal compressor rotor tandem cascade is described. The new design approach is based on the analysis of the flow characteristics in the rotating working channels within the turbo-machines as one of the results of the arising from previous systematical research of the flow phenomena in the curved channels of turbo-machines carried out at the of Aerospace Research Center. The new design of the impeller flow passage geometry has been made in the form of re-engineering of the existing newly designed centrifugal compressor stage in the Walter Engines a. s. The rotor tandem blade concept lies in the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. This flow part is designed as a highly aerodynamic loaded axial flow compressor cascade. The second part of the impeller cascade is designed with double number of blades as in the first part of the impeller.

  • Název v anglickém jazyce

    TANDEM BLADE CENTRIFUGAL COMPRESSOR IMPELLER DESIGN

  • Popis výsledku anglicky

    In the article an innovative design of the centrifugal compressor rotor tandem cascade is described. The new design approach is based on the analysis of the flow characteristics in the rotating working channels within the turbo-machines as one of the results of the arising from previous systematical research of the flow phenomena in the curved channels of turbo-machines carried out at the of Aerospace Research Center. The new design of the impeller flow passage geometry has been made in the form of re-engineering of the existing newly designed centrifugal compressor stage in the Walter Engines a. s. The rotor tandem blade concept lies in the separation of the impeller blades into two parts. First part is formed by the axial-diagonal flow inducer section of the rotor. This flow part is designed as a highly aerodynamic loaded axial flow compressor cascade. The second part of the impeller cascade is designed with double number of blades as in the first part of the impeller.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    -

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus