Koncept nového designu rotoru odstředivého kompresoru u proudových motorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F08%3A06148892" target="_blank" >RIV/68407700:21260/08:06148892 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/08:02155376
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Design Concept of Centrifugal Compressor Impellers of Turbojet Engines
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper a new innovative design of the centrifugal compressor impeller blades with the aim to improve the centrifugal compressor stage performance characteristics, namely its efficiency and the range of stable work is described. The new design concept consists in the division of the of the impeller blades into two parts. First part of the rotor blades is formed by highly aerodynamic loaded axial flow cascade. The second part is formed by axial/radial cascade with double blades then the first part.The new design has been applied to the advanced centrifugal compressor stage of Walter Aero Engine Company. Performance characteristics of both stages have been calculated using Fluent code at design speed of the rotor. Results obtained by numerical experiment and based on the relative comparison of the two designs show considerable improvement of performance characteristics of the new centrifugal compressor stage design.
Název v anglickém jazyce
New Design Concept of Centrifugal Compressor Impellers of Turbojet Engines
Popis výsledku anglicky
In the paper a new innovative design of the centrifugal compressor impeller blades with the aim to improve the centrifugal compressor stage performance characteristics, namely its efficiency and the range of stable work is described. The new design concept consists in the division of the of the impeller blades into two parts. First part of the rotor blades is formed by highly aerodynamic loaded axial flow cascade. The second part is formed by axial/radial cascade with double blades then the first part.The new design has been applied to the advanced centrifugal compressor stage of Walter Aero Engine Company. Performance characteristics of both stages have been calculated using Fluent code at design speed of the rotor. Results obtained by numerical experiment and based on the relative comparison of the two designs show considerable improvement of performance characteristics of the new centrifugal compressor stage design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F06%2F1440" target="_blank" >GA101/06/1440: Studie provedení hlavních částí paroplynového zařízení se zplyňováním uhlí se zaměřením na tepelnou účinnost a minimální emise CO2</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy v civilním letectví
ISBN
978-80-7204-604-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—