Design of a Fault Tolerant Redundant Control for Electro Mechanical Drive System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU115745" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU115745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IConAC.2015.7313984" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IConAC.2015.7313984</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IConAC.2015.7313984" target="_blank" >10.1109/IConAC.2015.7313984</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of a Fault Tolerant Redundant Control for Electro Mechanical Drive System
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a design of a electromechanical actuator (EMA) control system with advanced safety requirements. Based on the Failure Mode and Effects Analysis (FMEA), a redundant structure of sensors and electronic control units (ECUs) is proposed. Following the compromise between safety and simplicity, only two channels (sensors and ECUs) are used. A Voter (hardware which routes the output signals from ECUs to power electronics) is implemented on a complex programmable logic device (CPLD) using hardware description language (HDL). As a case study, the proposed system structure is implemented on a self-balancing vehicle control system. The Model Based Design (MBD) approach is applied during the system development and testing. ECUs are based on dsPIC Microchip devices and programmed using automatically generated C code.
Název v anglickém jazyce
Design of a Fault Tolerant Redundant Control for Electro Mechanical Drive System
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a design of a electromechanical actuator (EMA) control system with advanced safety requirements. Based on the Failure Mode and Effects Analysis (FMEA), a redundant structure of sensors and electronic control units (ECUs) is proposed. Following the compromise between safety and simplicity, only two channels (sensors and ECUs) are used. A Voter (hardware which routes the output signals from ECUs to power electronics) is implemented on a complex programmable logic device (CPLD) using hardware description language (HDL). As a case study, the proposed system structure is implemented on a self-balancing vehicle control system. The Model Based Design (MBD) approach is applied during the system development and testing. ECUs are based on dsPIC Microchip devices and programmed using automatically generated C code.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Automation, Computing and Manufacturing for New Economic Growth
ISBN
978-0-9926801-0-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
323-328
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
11. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380609400055