The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU116920" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU116920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_21" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_21</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_21" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22762-7_21</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact
Popis výsledku v původním jazyce
One of the key factors affecting the rolling-sliding contact is traction, which is expressed by the adhesion coefficient. It is a major characteristic for safety, efficiency, reliability and maintenance costs of rail transportation. The adhesion is influenced by many factors such as contaminants, environmental and operating conditions. The friction modifier (FM) is applied on the top of rail in order to control the adhesion coefficient in required range (0.3 – 0.35). This range is often called an intermediate level of friction. This study has two aims. The first aim is to introduce tribological aspects of FM. The second aim is to in-vestigate the influence of the FM on the adhesion coefficient. The experiments were carried out on the ball-on-disc apparatus.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact
Popis výsledku anglicky
One of the key factors affecting the rolling-sliding contact is traction, which is expressed by the adhesion coefficient. It is a major characteristic for safety, efficiency, reliability and maintenance costs of rail transportation. The adhesion is influenced by many factors such as contaminants, environmental and operating conditions. The friction modifier (FM) is applied on the top of rail in order to control the adhesion coefficient in required range (0.3 – 0.35). This range is often called an intermediate level of friction. This study has two aims. The first aim is to introduce tribological aspects of FM. The second aim is to in-vestigate the influence of the FM on the adhesion coefficient. The experiments were carried out on the ball-on-disc apparatus.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Latest Methods of Construction Design
ISBN
978-3-319-22761-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
133-138
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Beroun
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000451459600021