Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU116920" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU116920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_21" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_21</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_21" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22762-7_21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the key factors affecting the rolling-sliding contact is traction, which is expressed by the adhesion coefficient. It is a major characteristic for safety, efficiency, reliability and maintenance costs of rail transportation. The adhesion is influenced by many factors such as contaminants, environmental and operating conditions. The friction modifier (FM) is applied on the top of rail in order to control the adhesion coefficient in required range (0.3 – 0.35). This range is often called an intermediate level of friction. This study has two aims. The first aim is to introduce tribological aspects of FM. The second aim is to in-vestigate the influence of the FM on the adhesion coefficient. The experiments were carried out on the ball-on-disc apparatus.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Friction Modifier on the Wheel- Rail Contact

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key factors affecting the rolling-sliding contact is traction, which is expressed by the adhesion coefficient. It is a major characteristic for safety, efficiency, reliability and maintenance costs of rail transportation. The adhesion is influenced by many factors such as contaminants, environmental and operating conditions. The friction modifier (FM) is applied on the top of rail in order to control the adhesion coefficient in required range (0.3 – 0.35). This range is often called an intermediate level of friction. This study has two aims. The first aim is to introduce tribological aspects of FM. The second aim is to in-vestigate the influence of the FM on the adhesion coefficient. The experiments were carried out on the ball-on-disc apparatus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Latest Methods of Construction Design

  • ISBN

    978-3-319-22761-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    133-138

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Beroun

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000451459600021