Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical prediction on the effect of friction modifiers on adhesion behaviours in the wheel-rail starved EHL contact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU145969" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU145969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X22000925" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X22000925</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2022.107519" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2022.107519</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical prediction on the effect of friction modifiers on adhesion behaviours in the wheel-rail starved EHL contact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous third body studies for wheel/rail are mainly concentrated on water or oil condition. However, friction modifiers (FMs) represent a new approach to managing adhesion coefficient in wheel/rail interface. In this paper, the position of the FM-air meniscus was given as input parameter, the thickness of FM can be solved easily with the multi-grid method. Non-Newtonian fluid model and micro-EHL analysis combined to obtain the relation between the adhesion coefficient and the quantity of FM. The results show that the quantity of FM has a significant effect on the initial adhesion coefficient within a certain range. Besides, the initial adhesion coefficient decreases gradually until it reach stable value with the increase of the quantity of FM.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical prediction on the effect of friction modifiers on adhesion behaviours in the wheel-rail starved EHL contact

  • Popis výsledku anglicky

    Previous third body studies for wheel/rail are mainly concentrated on water or oil condition. However, friction modifiers (FMs) represent a new approach to managing adhesion coefficient in wheel/rail interface. In this paper, the position of the FM-air meniscus was given as input parameter, the thickness of FM can be solved easily with the multi-grid method. Non-Newtonian fluid model and micro-EHL analysis combined to obtain the relation between the adhesion coefficient and the quantity of FM. The results show that the quantity of FM has a significant effect on the initial adhesion coefficient within a certain range. Besides, the initial adhesion coefficient decreases gradually until it reach stable value with the increase of the quantity of FM.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTACH19001" target="_blank" >LTACH19001: Klíčové technologie a strategie pro řízení tření mezi kolem a kolejnicí v kolejové dopravě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology International

  • ISSN

    0301-679X

  • e-ISSN

    1879-2464

  • Svazek periodika

    170

  • Číslo periodika v rámci svazku

    červen

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    107519-107519

  • Kód UT WoS článku

    000790935900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85126828135