Fatigue analyses and optimization of L 410 NG aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU122180" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU122180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue analyses and optimization of L 410 NG aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The complementary participation of the Institute of Aerospace Engineering on L 410 NG commuter transport aircraft design is presented in this paper. For damage tolerance analyses and following modifications modern finite element methods were used. A specific load sequence, which includes gust, maneuver and ground loads, was designed. Then detailed damage tolerance analyses of lower wing integrally stiffened and riveted wing panels were investigated. Complex damage tolerance analyses, crack propagation simulations and utilization of modern topometry finite element optimization method are presented in this article.
Název v anglickém jazyce
Fatigue analyses and optimization of L 410 NG aircraft
Popis výsledku anglicky
The complementary participation of the Institute of Aerospace Engineering on L 410 NG commuter transport aircraft design is presented in this paper. For damage tolerance analyses and following modifications modern finite element methods were used. A specific load sequence, which includes gust, maneuver and ground loads, was designed. Then detailed damage tolerance analyses of lower wing integrally stiffened and riveted wing panels were investigated. Complex damage tolerance analyses, crack propagation simulations and utilization of modern topometry finite element optimization method are presented in this article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
39-41
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—