Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116632" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMM.821.357" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.821.357</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821.357" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.821.357</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The detailed topometry optimization of the critical part of an aircraft wing is presented in this article. The integral lower wing structural panel of aircraft in the Commuter category of the CS-23 regulation standard is selected for optimization. The first case demonstrates significant weight savings using modern Finite Element (FE) optimization methods for determined structural constraints. A practical aircraft operation and additional regulation requirements affect optimization constraints in the second case. This detailed optimization also consists of FE model validation, stress analyses and complex load capacity analyses, which are necessary for designed structural modifications with an optimal stress distribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel

  • Popis výsledku anglicky

    The detailed topometry optimization of the critical part of an aircraft wing is presented in this article. The integral lower wing structural panel of aircraft in the Commuter category of the CS-23 regulation standard is selected for optimization. The first case demonstrates significant weight savings using modern Finite Element (FE) optimization methods for determined structural constraints. A practical aircraft operation and additional regulation requirements affect optimization constraints in the second case. This detailed optimization also consists of FE model validation, stress analyses and complex load capacity analyses, which are necessary for designed structural modifications with an optimal stress distribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1662-7482

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    821

  • Číslo periodika v rámci svazku

    821

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    357-363

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus