Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116632" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.821.357" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.821.357</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821.357" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.821.357</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel
Popis výsledku v původním jazyce
The detailed topometry optimization of the critical part of an aircraft wing is presented in this article. The integral lower wing structural panel of aircraft in the Commuter category of the CS-23 regulation standard is selected for optimization. The first case demonstrates significant weight savings using modern Finite Element (FE) optimization methods for determined structural constraints. A practical aircraft operation and additional regulation requirements affect optimization constraints in the second case. This detailed optimization also consists of FE model validation, stress analyses and complex load capacity analyses, which are necessary for designed structural modifications with an optimal stress distribution.
Název v anglickém jazyce
Detailed topometry FEM optimization of wing structural panel
Popis výsledku anglicky
The detailed topometry optimization of the critical part of an aircraft wing is presented in this article. The integral lower wing structural panel of aircraft in the Commuter category of the CS-23 regulation standard is selected for optimization. The first case demonstrates significant weight savings using modern Finite Element (FE) optimization methods for determined structural constraints. A practical aircraft operation and additional regulation requirements affect optimization constraints in the second case. This detailed optimization also consists of FE model validation, stress analyses and complex load capacity analyses, which are necessary for designed structural modifications with an optimal stress distribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials
ISSN
1662-7482
e-ISSN
—
Svazek periodika
821
Číslo periodika v rámci svazku
821
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
357-363
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—