Demonstrátor ovládání HVAC systému založený na tepelném komfortu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29061" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.energetickeforum.cz/fsi-vut-v-brne/vysledky-vyzkumu" target="_blank" >http://www.energetickeforum.cz/fsi-vut-v-brne/vysledky-vyzkumu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Demonstrátor ovládání HVAC systému založený na tepelném komfortu
Popis výsledku v původním jazyce
Měřicí systém umožňuje měření ekvivalentní teploty v kabině automobilu a real-time predikci tepelného pocitu osob v kabině (především řidiče). Měřicí systém se skládá ze senzorů, datového koncentrátoru, tabletu, firmware (koncentrátor, senzory) a speciální vizualizační aplikace obsahující inovativní GUI a HMI (graphical user a human-machine interface). Systém lze variabilně instalovat na vybraná místa v kabině a to jak přímo na plochy v okolí řidiče tak do výustek a kontaktní plochy sedadla. Aplikace v reálném čase a na základě preferencí uživatele určuje části těla, kde je největší rozdíl mezi aktuálně predikovaným a uživatelem preferovaným tepelným pocitem.
Název v anglickém jazyce
Demonstrator control of the HVAC system based on the thermal comfort
Popis výsledku anglicky
The measuring system allows the measurement of the equivalent temperature in the car cabin and the real-time prediction of the thermal sensation of persons in the cabin (especially the driver). The system consists of sensors, data concentrator, tablet, firmware (concentrator, sensors) and special visualization applications with innovative GUI and HMI (graphical user and human-machine interface). The system can be variably installed at selected locations in the cabin, both directly on the areas around the driver's seat and the seat contact area. Real-time and user-preferred application determines body parts where the greatest difference between the currently predicted and user-preferred thermal sensation is.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031094" target="_blank" >TA04031094: Inovativní řízení HVAC systému kabiny automobilu jako součást asistenčního systému řidiče</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
iHVAC systém
Číselná identifikace
136983
Technické parametry
Zařízení obsahuje až 16 senzorů ekvivalentní teploty o rozměrech 2 x 2 x 1 cm, které jsou připojeny pomocí sběrnice RS 485 do datového koncentrátoru. Koncentrátor pak předává bezdrátově (technologie Bluetooth) informace do nadřízeného vizualizačního systému (tablet), který data zpracuje, provede vizualizaci a zároveň poskytuje GUI a HMI pro komunikaci s uživatelem. Aplikace v tabletu slouží pro nastavení systému, zpracování dat, jejich vizualizaci a vyhodnocení rozdílů mezi predikcí a preferencí uživatele. Systém je v demonstrační verzi instalován v testovacím voze Škoda Octavia combi III.
Ekonomické parametry
v současnosti nelze specifikovat, jedná se o funkční vzorek realizovaný pro účely aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
EÚ-odbor termomechaniky a techniky prostředí
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.energetickeforum.cz/fsi-vut-v-brne/vysledky-vyzkumu