Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29180" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AxeHD 1.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    AxHD 1.0 is a software tool for dealing with turbocharger rotor axial bearing lubrication issues. SW enables parametric studies of a given geometry according to typical bearings configurations used in the turbocharging. Preprocessing and postprocessing are done through MS Excel software. The Hydrodynamic Solver uses finite volume methods for a 2D problem solution. Main results such as oil flow, oil layer warm-up, friction torque, maximum oil pressure or minimum oil film thickness can be used to design new sliding thrust bearings. Physical description includes the effect of oil cavitation, inlet and outlet channels, or centrifugal forces on the oil layer. The numerical solution is implemented through a separate application written in C ++.

  • Název v anglickém jazyce

    AxeHD 1.0

  • Popis výsledku anglicky

    AxHD 1.0 is a software tool for dealing with turbocharger rotor axial bearing lubrication issues. SW enables parametric studies of a given geometry according to typical bearings configurations used in the turbocharging. Preprocessing and postprocessing are done through MS Excel software. The Hydrodynamic Solver uses finite volume methods for a 2D problem solution. Main results such as oil flow, oil layer warm-up, friction torque, maximum oil pressure or minimum oil film thickness can be used to design new sliding thrust bearings. Physical description includes the effect of oil cavitation, inlet and outlet channels, or centrifugal forces on the oil layer. The numerical solution is implemented through a separate application written in C ++.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    AxeHD 1.0

  • Technické parametry

    Využitím nové verze software lze detailně řešit hydrodynamické mazání axiálních kluzných ložisek turbodmychadel. Hlavní výsledky jako jsou průtoky oleje, oteplení olejové vrstvy, ztrátové momenty, maximální tlaky v olejové vrstvě nebo minimální tloušťka vrstvy lze využít pro návrh nových kluzných axiálních ložisek.

  • Ekonomické parametry

    SW je vytvořen jako samostatná aplikace vyžadující formátovaná vstupní data na bázi běžně používaného komerčního programu MS Excel. Software lze šířit zdarma a používat k nekomerčním účelům. Jako nástavba vyžaduje licenci MS Excel. Uživatel však není oprávněn software či jeho součásti, jakkoliv měnit. Pro komerční využití je třeba se obrátit na autora: doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. novotny.pa@fme.vutbr.cz tel: +42 054 1142 271

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    ÚADI-odbor spalovacích motorů