WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29211" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.
Název v anglickém jazyce
WP07M03: Powertrain prototype of the TATRA heavy truck vehicle with reduced vibration and noise levels.
Popis výsledku anglicky
The prototype of the vehicle was created with the new components of the TATRA powertrain. The aim was to significantly reduce vibration and acoustic emissions. Also, a higher life of the powertrain was achieved. These features have been achieved by applying vehicle computational models and a number of technical experiments.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
T815-7_Vehicle_Prototype
Číselná identifikace
144382
Technické parametry
Vývoj prototypu vozidla byl zaměřen na snížení vibrací jednotlivých částí hnacího traktu (zejména torzní kmitání a krouživé pohyby hřídelů) a tím také došlo k omezení přenosu vibrací a hluku do navazujících struktur, zejména kabiny vozidla, které si nejen zachovalo výjimečné vlastnosti v terénním provozu a současně je v tomto směru plně srovnatelné se špičkovými vozidly určenými pouze pro silniční provoz. K redukci zmiňovaných veličin byly vyvinuty speciální části hnacího traktu a podrobnými technickými experimenty bylo potvrzeno, že došlo k předpokládanému významnému snížení vibrací. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Ekonomické parametry
Prototyp vozidla byl navržen s uvážením všech technickoekonomických kritérií, s důrazem na minimalizaci výrobních a provozních nákladů při splnění daných požadavků na funkčnost, spolehlivost, životnost a především na snížení vibrací a hluku. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf