Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29211" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.

  • Název v anglickém jazyce

    WP07M03: Powertrain prototype of the TATRA heavy truck vehicle with reduced vibration and noise levels.

  • Popis výsledku anglicky

    The prototype of the vehicle was created with the new components of the TATRA powertrain. The aim was to significantly reduce vibration and acoustic emissions. Also, a higher life of the powertrain was achieved. These features have been achieved by applying vehicle computational models and a number of technical experiments.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    T815-7_Vehicle_Prototype

  • Číselná identifikace

    144382

  • Technické parametry

    Vývoj prototypu vozidla byl zaměřen na snížení vibrací jednotlivých částí hnacího traktu (zejména torzní kmitání a krouživé pohyby hřídelů) a tím také došlo k omezení přenosu vibrací a hluku do navazujících struktur, zejména kabiny vozidla, které si nejen zachovalo výjimečné vlastnosti v terénním provozu a současně je v tomto směru plně srovnatelné se špičkovými vozidly určenými pouze pro silniční provoz. K redukci zmiňovaných veličin byly vyvinuty speciální části hnacího traktu a podrobnými technickými experimenty bylo potvrzeno, že došlo k předpokládanému významnému snížení vibrací. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.

  • Ekonomické parametry

    Prototyp vozidla byl navržen s uvážením všech technickoekonomických kritérií, s důrazem na minimalizaci výrobních a provozních nákladů při splnění daných požadavků na funkčnost, spolehlivost, životnost a především na snížení vibrací a hluku. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf