Analyses of truck powertrain torque and vibration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU123764" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU123764 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/18556" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/18556</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.18556" target="_blank" >10.21595/vp.2017.18556</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyses of truck powertrain torque and vibration
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with an analysis of the mean value of the torque of the truck with 8x8 drive. Torque was measured using a noncontact device on the powertrain shaft. This shaft is used to drive the first front axle. For a better understanding of the experiment results, computational model of the truck was developed in Simulink software. To build the computational model, custom library was used and users could create different modifications of vehicles. Subsequently, analysis of torsional vibration was carried out. In the first study, the truck showed problems with directional vibrations and noise after reaching a certain speed, therefore, this article also continues with an analysis of the torsional vibration.v
Název v anglickém jazyce
Analyses of truck powertrain torque and vibration
Popis výsledku anglicky
The article deals with an analysis of the mean value of the torque of the truck with 8x8 drive. Torque was measured using a noncontact device on the powertrain shaft. This shaft is used to drive the first front axle. For a better understanding of the experiment results, computational model of the truck was developed in Simulink software. To build the computational model, custom library was used and users could create different modifications of vehicles. Subsequently, analysis of torsional vibration was carried out. In the first study, the truck showed problems with directional vibrations and noise after reaching a certain speed, therefore, this article also continues with an analysis of the torsional vibration.v
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
101-106
Název nakladatele
JVE Intenational
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
30. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—