Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyses of truck powertrain torque and vibration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU123764" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU123764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/18556" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/18556</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.18556" target="_blank" >10.21595/vp.2017.18556</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyses of truck powertrain torque and vibration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with an analysis of the mean value of the torque of the truck with 8x8 drive. Torque was measured using a noncontact device on the powertrain shaft. This shaft is used to drive the first front axle. For a better understanding of the experiment results, computational model of the truck was developed in Simulink software. To build the computational model, custom library was used and users could create different modifications of vehicles. Subsequently, analysis of torsional vibration was carried out. In the first study, the truck showed problems with directional vibrations and noise after reaching a certain speed, therefore, this article also continues with an analysis of the torsional vibration.v

  • Název v anglickém jazyce

    Analyses of truck powertrain torque and vibration

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with an analysis of the mean value of the torque of the truck with 8x8 drive. Torque was measured using a noncontact device on the powertrain shaft. This shaft is used to drive the first front axle. For a better understanding of the experiment results, computational model of the truck was developed in Simulink software. To build the computational model, custom library was used and users could create different modifications of vehicles. Subsequently, analysis of torsional vibration was carried out. In the first study, the truck showed problems with directional vibrations and noise after reaching a certain speed, therefore, this article also continues with an analysis of the torsional vibration.v

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    101-106

  • Název nakladatele

    JVE Intenational

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    30. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku