Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Truck vibrations caused by rotating shaft deflection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU125213" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU125213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/18028/" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/18028/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.18028" target="_blank" >10.21595/jve.2017.18028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Truck vibrations caused by rotating shaft deflection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the creation of a transient computational model of rotating shaft deflection. This model is used for analysis of vibrations in the truck powertrain with an 8x8 drive. This vehicle is intended for military or fire purposes. However, issues with powertrain vibrations after reaching a certain vehicle speed appear. It was assumed that it was caused by the revolutions of the powertrain shaft and its deflection. Therefore, the aim is to reduce the vibrations affecting the drive comfort and prepare a computational model of the shaft. The transient computational model was created in Matlab software and compared with the results of a second model with the use of the finite element method. The second computational model works as a control version for the first model. The verification was carried out with the use of measurement of shaft deflection and directional vibrations on the powertrain. The conclusion shows the results of the comparison between the old and the new version of powertrain where vibrations were reduced.

  • Název v anglickém jazyce

    Truck vibrations caused by rotating shaft deflection

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the creation of a transient computational model of rotating shaft deflection. This model is used for analysis of vibrations in the truck powertrain with an 8x8 drive. This vehicle is intended for military or fire purposes. However, issues with powertrain vibrations after reaching a certain vehicle speed appear. It was assumed that it was caused by the revolutions of the powertrain shaft and its deflection. Therefore, the aim is to reduce the vibrations affecting the drive comfort and prepare a computational model of the shaft. The transient computational model was created in Matlab software and compared with the results of a second model with the use of the finite element method. The second computational model works as a control version for the first model. The verification was carried out with the use of measurement of shaft deflection and directional vibrations on the powertrain. The conclusion shows the results of the comparison between the old and the new version of powertrain where vibrations were reduced.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Vibroengineering

  • ISSN

    1392-8716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    5361-5373

  • Kód UT WoS článku

    000419833500040

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85034776747