Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIBRACE HNACÍHO TRAKTU NÁKLADNÍHO VOZIDLA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU123535" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU123535 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pernerscontacts.upce.cz/46_2017/Kucera2.pdf" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/46_2017/Kucera2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VIBRACE HNACÍHO TRAKTU NÁKLADNÍHO VOZIDLA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá analýzou vibrací hnacího traktu nákladního vozidla s pohonem 8x8, způsobených rotací prohnuté hřídele. Cílem řešení bylo omezit vibrace, proto byl vytvořen analytický tranzientní výpočtový model pro stanovení průhybu hřídele hnacího traktu. Výsledky tohoto modelu byly porovnány se simulací tranzientního chování 3D modelu hřídele, vytvořeného metodou konečných prvků - MKP. K ověření výpočtových modelů byla provedena měření průhybu hřídele a směrových vibrací struktur vozidla. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny pro původní a novou verzi hnacího traktu.

  • Název v anglickém jazyce

    POWERTRAIN VIBRATION OF THE TRUCK

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes the vibration of the truck powertrain with the 8x8 drive caused by the rotation of the deflected shaft. The aim of the solution was to reduce vibration therefore an analytical transient computational model for the shaft deflection calculation was created. Results obtained from this model were compared with simulations using a 3D computational model of the shaft which uses the finite element method - FEM. To validate computational models, measurements of shaft deflections and directional vibrations were performed. In conclusion, the results are evaluated for old and new version of the powertrain.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perners' Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    123-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus