SHAFT VIBRATION OF THE TRUCK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU123642" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU123642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2017/126" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2017/126</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SHAFT VIBRATION OF THE TRUCK
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes analysis of vibrations in a powertrain of a truck with 8x8 drive. It may be caused by a deflection of the rotating drive shaft. The aim was to reduce the vibrations, therefore, a transient computational model I for analysis of shaft deflection was created in Matlab software. Analytical and differential equations are used. This model I was compared to the simulation of the transient behaviour of model II with the use of FEM. To verify the computational models, measurements of the shaft deflection and directional vibrations were carried out. The conclusion presents the interpretation of the results of old and new modification of the powertrain and the cause of vibration is also demonstrated.
Název v anglickém jazyce
SHAFT VIBRATION OF THE TRUCK
Popis výsledku anglicky
This article describes analysis of vibrations in a powertrain of a truck with 8x8 drive. It may be caused by a deflection of the rotating drive shaft. The aim was to reduce the vibrations, therefore, a transient computational model I for analysis of shaft deflection was created in Matlab software. Analytical and differential equations are used. This model I was compared to the simulation of the transient behaviour of model II with the use of FEM. To verify the computational models, measurements of the shaft deflection and directional vibrations were carried out. The conclusion presents the interpretation of the results of old and new modification of the powertrain and the cause of vibration is also demonstrated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2017
ISBN
978-80-214-5497-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
546-549
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
15. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000411657600126