Truck vibrations caused by unbalanced rotating shaft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120554" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/17475" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/17475</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Truck vibrations caused by unbalanced rotating shaft
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents an analysis of vibrations in drivetrain of an 8x8 truck caused by an unbalanced rotating drive shaft. This truck is also used in military and fire sphere. The aim was to reduce the vibrations affecting the drivers, therefore, a transient computational model for analysis of drivetrain shaft deflection was created in Matlab software. This model was compared to the simulation of the transient behaviour of a drivetrain shaft 3D model with the use of FEM. To verify the computational models, measurements of the rotating shaft deflection and directional oscillations on the truck driveline were carried out in the original version and then also with the designed modifications of the components. The conclusion presents the interpretation of the results.
Název v anglickém jazyce
Truck vibrations caused by unbalanced rotating shaft
Popis výsledku anglicky
This article presents an analysis of vibrations in drivetrain of an 8x8 truck caused by an unbalanced rotating drive shaft. This truck is also used in military and fire sphere. The aim was to reduce the vibrations affecting the drivers, therefore, a transient computational model for analysis of drivetrain shaft deflection was created in Matlab software. This model was compared to the simulation of the transient behaviour of a drivetrain shaft 3D model with the use of FEM. To verify the computational models, measurements of the rotating shaft deflection and directional oscillations on the truck driveline were carried out in the original version and then also with the designed modifications of the components. The conclusion presents the interpretation of the results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
148-153
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
31. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—