Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIRTUAL PROTOTYPE APPLICATION TO HEAVY-DUTY VEHICLE GEARBOX CONCEPT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU124326" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU124326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIRTUAL PROTOTYPE APPLICATION TO HEAVY-DUTY VEHICLE GEARBOX CONCEPT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with application of virtual prototype to the heavy-duty vehicle gearbox concept. First the methodology is developed and tested on the single-stage gearbox concept, where the sensitivity of input parameters is investigated and validated by the experiment. The methodology is applied to the heavy-duty vehicle gearbox concept, where all inputs parameters are calculated similarly as in case of single-stage gearbox. The virtual prototypes enable to investigate influence of different input parameters on the design parameters, which are necessary at design phase. The surface normal velocity, which is related to noise prediction, can be evaluated. An experimental approach to validate the application on such high level of gearbox has not been performed yet.

  • Název v anglickém jazyce

    VIRTUAL PROTOTYPE APPLICATION TO HEAVY-DUTY VEHICLE GEARBOX CONCEPT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with application of virtual prototype to the heavy-duty vehicle gearbox concept. First the methodology is developed and tested on the single-stage gearbox concept, where the sensitivity of input parameters is investigated and validated by the experiment. The methodology is applied to the heavy-duty vehicle gearbox concept, where all inputs parameters are calculated similarly as in case of single-stage gearbox. The virtual prototypes enable to investigate influence of different input parameters on the design parameters, which are necessary at design phase. The surface normal velocity, which is related to noise prediction, can be evaluated. An experimental approach to validate the application on such high level of gearbox has not been performed yet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2017

  • ISBN

    978-80-214-5497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    810-813

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000411657600192