Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical simulation of gearbox structure dynamics focused on backlash influence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU124863" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU124863 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical simulation of gearbox structure dynamics focused on backlash influence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with numerical investigation of the single–stage gearbox housing dynamic behaviour during low-torque operating conditions. First the modal properties of the key components are derived and experimentally evaluated on the physical model. Next the main simulations are performed in MBS (multi-body system) software, the model is based on the open loop test rig. The computational methods aim to represent dynamic behaviour of the gearbox housing key parts with respect to NVH parameters evaluation, which is done by surface normal velocity amplitude. The presented part of investigation also deals with different kind of input speed variability. The simulation results show that the variable input speed has strong influence on dynamic behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical simulation of gearbox structure dynamics focused on backlash influence

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with numerical investigation of the single–stage gearbox housing dynamic behaviour during low-torque operating conditions. First the modal properties of the key components are derived and experimentally evaluated on the physical model. Next the main simulations are performed in MBS (multi-body system) software, the model is based on the open loop test rig. The computational methods aim to represent dynamic behaviour of the gearbox housing key parts with respect to NVH parameters evaluation, which is done by surface normal velocity amplitude. The presented part of investigation also deals with different kind of input speed variability. The simulation results show that the variable input speed has strong influence on dynamic behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10307 - Acoustics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    115-120

  • Název nakladatele

    JVE International Ltd.

  • Místo vydání

    Geliu ratas 15A, LT-50282, Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    26. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku