Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Torsional vibration analysis of crank train with low friction losses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU126652" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU126652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.17876" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.17876</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.17876" target="_blank" >10.21595/jve.2017.17876</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Torsional vibration analysis of crank train with low friction losses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    High level of mechanical efficiency is exacted from internal-combustion engines. The reduction of friction losses of crankshaft main bearings can significantly contribute to the enhancement of this efficiency. For this purpose, an innovative design of a crankshaft is developed. The potential of computational modelling during the development of this innovative crank train is described in the article. The dynamics of the whole crank train is solved by using a multi-body system software, where flexible finite-element bodies along with hydrodynamic bearings are incorporated. Regarding the simulation results, attention is paid to the torsional vibration and its analysis, including concept design of a torsional damper, because a reduction of friction losses is associated with the improvement of torsional vibration in this case.

  • Název v anglickém jazyce

    Torsional vibration analysis of crank train with low friction losses

  • Popis výsledku anglicky

    High level of mechanical efficiency is exacted from internal-combustion engines. The reduction of friction losses of crankshaft main bearings can significantly contribute to the enhancement of this efficiency. For this purpose, an innovative design of a crankshaft is developed. The potential of computational modelling during the development of this innovative crank train is described in the article. The dynamics of the whole crank train is solved by using a multi-body system software, where flexible finite-element bodies along with hydrodynamic bearings are incorporated. Regarding the simulation results, attention is paid to the torsional vibration and its analysis, including concept design of a torsional damper, because a reduction of friction losses is associated with the improvement of torsional vibration in this case.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Vibroengineering

  • ISSN

    1392-8716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5691-5701

  • Kód UT WoS článku

    000419833600004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041926198