Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An innovative HVAC control system: Comparison of the system outputs to comfort votes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU127265" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU127265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icee2017.h.kobe-u.ac.jp/ICEE2017_c/Welcome.html" target="_blank" >http://icee2017.h.kobe-u.ac.jp/ICEE2017_c/Welcome.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An innovative HVAC control system: Comparison of the system outputs to comfort votes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human thermal comfort in vehicular cabins has been broadly discussed in various contents. The most actual topics relate to efficient energy utilisation and enhancement of thermal comfort experience – especially in electric passenger vehicles. In fact, these two factors are contradictory at present; therefore, new concepts of HVAC management are being investigated. The presented study shows progress in the iHVAC project (Fišer et al., 2015; Fojtlín et al., 2017) that serves as a support system for a driver and passengers. The aim of the project is real-time evaluation of thermal conditions in the cabin using compact equivalent temperature sensors. To do so, methodology of the Comfort zone diagram and the MTV index (Mean Thermal Vote) are exploited. The concept has been tested previously against a newton type Manikin with good results. Now, the system performance was examined in two scenarios against a pool of eight volunteers. Firstly, the test vehicle was preconditioned to 0 °C and volunteers wore pre

  • Název v anglickém jazyce

    An innovative HVAC control system: Comparison of the system outputs to comfort votes

  • Popis výsledku anglicky

    Human thermal comfort in vehicular cabins has been broadly discussed in various contents. The most actual topics relate to efficient energy utilisation and enhancement of thermal comfort experience – especially in electric passenger vehicles. In fact, these two factors are contradictory at present; therefore, new concepts of HVAC management are being investigated. The presented study shows progress in the iHVAC project (Fišer et al., 2015; Fojtlín et al., 2017) that serves as a support system for a driver and passengers. The aim of the project is real-time evaluation of thermal conditions in the cabin using compact equivalent temperature sensors. To do so, methodology of the Comfort zone diagram and the MTV index (Mean Thermal Vote) are exploited. The concept has been tested previously against a newton type Manikin with good results. Now, the system performance was examined in two scenarios against a pool of eight volunteers. Firstly, the test vehicle was preconditioned to 0 °C and volunteers wore pre

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů