Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APR29383" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PR29383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374" target="_blank" >http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Program je určen pro simulace jízdy kolejového vozidla po rovné trati, především s ohledem na takzvané vrtění (vzájemné natočení skříně a podvozku). Model je řešen ve vodorovné rovině a pouze na jednom podvozku. Problematika kontaktu kola a kolejnice je modelována pomocí analytických vztahů se zohlednění takzvaného volného kanálu koleje, který je dán příčnou výchylkou kola vůči koleji, při které nedochází ke kontaktu koleje a okolku. Charakteristiky tlumičů a pružin je možno zadávat jako nelineární. Uživatel dále zadává hmotnost a rozměry podvozku, koeficient tření mezi kolem a kolejnicí, kuželovitost kol, rychlost pohybu vozidla, atd. Výstupem simulace jsou kinematické veličiny podvozku, ale také jeho silové účinky na kolej. Model je možné budit příčnou výchylkou představující nerovnosti trati, která působí na podvozek v místech dvojkolí s určitým fázovým posunem, který je závislí na rychlosti pohybu vozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Simplified model of rail vehicle suspension

  • Popis výsledku anglicky

    The software was created for simulation of rail vehicle movement on a straight track, especially especially with regard to „hunting“ (relative rotation of bogie and car body). Model solves 2D behaviour of single bogie in horizontal plane. Wheel – rail contact is modelled using analytical equations with regards to flange of the wheel. Spring and dampers of the model can be entered non-linear. User can also entered mass and dimensions of bogie, friction between wheel and rail, wheel conicity, speed of the vehicle, etc. Output of the simulation is displacement and rotation of the bogie and also forces acting between wheel and rail. The model is excited by displacement represents irregularity of a track which acts on the bogie in position of front and rear wheels with a phase shift (depends on the vehicle velocity).

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Vývoj magnetoreologického systému tlumení pro podvozky kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Medyna

  • Technické parametry

    Program je realizován v prostředí: Adams view 2012 software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Ekonomické parametry

    Náklady na vývoj a testování softweru: 3 000,-Kč

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Ústav konstruování