Modelování a simulace kmitání podvozku kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500410" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500410 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling and simulation of railway vehicle bogie vibrations
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the mathematical modelling and the compute simulation of vibrations of a two-axle railway vehicle bogie. The excitation caused by track irregularities is supposed. To modelling are applied Lagrange´s equation and adhesion forces at contact patches between rails and wheels were modelled using the Kalker´s theory. Vertical and lateral rails´ irregularities are expressed by deviations in the form of functions of the distance measured along the track. The computer simulation of the bogie vibrations is applied to a particular railway vehicle bogie with two individual wheelset drives.
Název v anglickém jazyce
Modelling and simulation of railway vehicle bogie vibrations
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the mathematical modelling and the compute simulation of vibrations of a two-axle railway vehicle bogie. The excitation caused by track irregularities is supposed. To modelling are applied Lagrange´s equation and adhesion forces at contact patches between rails and wheels were modelled using the Kalker´s theory. Vertical and lateral rails´ irregularities are expressed by deviations in the form of functions of the distance measured along the track. The computer simulation of the bogie vibrations is applied to a particular railway vehicle bogie with two individual wheelset drives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modelling and optimization of physical systems
ISBN
978-83-60102-50-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Wydawnictwo Katedry Mechaniki Stosowanej
Místo vydání
Gliwice
Místo konání akce
Wisła
Datum konání akce
15. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—