Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování a simulace kmitání podvozku kolejového vozidla

Popis výsledku

Článek se zabývá matematickým modelováním a počítačovou simulací kmitání dvounápravového podvozku kolejového vozidla. Búzení je vyvolána nerovností tratě. K modelování jsou aplikovány Lagrangeovy rovnice a adhezní síly v kontaku mezi koly a kolejnicemi jsou modelovány využitím Kalkerovy teorie. Vertikální a příčné nerovnosti tratě jsou vyjádřeny v závislosti na poloze podél tratě. Počítačová simulace kmitání podvozku je aplikována na konkrétní podvozek se dvěma individuálními pohony.

Klíčová slova

vibrationsrailway vehicle bogietrack irregularities excitationcomputer simulation

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling and simulation of railway vehicle bogie vibrations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the mathematical modelling and the compute simulation of vibrations of a two-axle railway vehicle bogie. The excitation caused by track irregularities is supposed. To modelling are applied Lagrange´s equation and adhesion forces at contact patches between rails and wheels were modelled using the Kalker´s theory. Vertical and lateral rails´ irregularities are expressed by deviations in the form of functions of the distance measured along the track. The computer simulation of the bogie vibrations is applied to a particular railway vehicle bogie with two individual wheelset drives.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling and simulation of railway vehicle bogie vibrations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the mathematical modelling and the compute simulation of vibrations of a two-axle railway vehicle bogie. The excitation caused by track irregularities is supposed. To modelling are applied Lagrange´s equation and adhesion forces at contact patches between rails and wheels were modelled using the Kalker´s theory. Vertical and lateral rails´ irregularities are expressed by deviations in the form of functions of the distance measured along the track. The computer simulation of the bogie vibrations is applied to a particular railway vehicle bogie with two individual wheelset drives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modelling and optimization of physical systems

  • ISBN

    978-83-60102-50-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Katedry Mechaniki Stosowanej

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Wisła

  • Datum konání akce

    15. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

BI - Akustika a kmity

Rok uplatnění

2008