Modelling and behaviour of a bogie on irregular track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00501567" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00501567 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23210/09:00501567
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelling and behaviour of a bogie on irregular track
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with modelling and dynamic analysis of a bogie running on a spatially irregular track. The bogie consists of two individual drives with hollow shafts and of the bogie frame coupled with the car body. Mathematical model of the bogie is created by the decomposition method. The forces between wheels and rails are supposed to be nonlinear according to Kalker's theory. The whole bogie is excited by spatial track irregularities. The computational in-house software for simulation of the bogie vibration is created in MATLAB. The dynamic behaviour of the bogie is investigated by numerical simulations using proper computational model.
Název v anglickém jazyce
Modelling and behaviour of a bogie on irregular track
Popis výsledku anglicky
The paper deals with modelling and dynamic analysis of a bogie running on a spatially irregular track. The bogie consists of two individual drives with hollow shafts and of the bogie frame coupled with the car body. Mathematical model of the bogie is created by the decomposition method. The forces between wheels and rails are supposed to be nonlinear according to Kalker's theory. The whole bogie is excited by spatial track irregularities. The computational in-house software for simulation of the bogie vibration is created in MATLAB. The dynamic behaviour of the bogie is investigated by numerical simulations using proper computational model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2009
ISBN
978-80-86246-35-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS CR
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—