Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of car seat contact area for personalised thermal sensation modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130086" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0208599" target="_blank" >https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0208599</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0208599" target="_blank" >10.1371/journal.pone.0208599</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of car seat contact area for personalised thermal sensation modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A lot of daily activities are conducted in a sedentary posture. This includes a thermal interaction between the human and the seat that has implications on thermal perception and comfort. These interactions are investigated by simulating heat and mass transfer, thus, reducing a need for costly and time demanding subject studies. However, it is not clear, from the available literature, what portion of the body surface area is actually affected by the seat with respect to human anthropometry. The aim of this study was to develop a predicting function of the seat contact area based on anthropometric parameters. The results showed strong linear correlation between the contact area obtained by printing a body silhouette on paper placed at the seat and body weight, height, body surface area, and body mass index. The body surface area and the body weight were identified as the best predictors for the contact area.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of car seat contact area for personalised thermal sensation modelling

  • Popis výsledku anglicky

    A lot of daily activities are conducted in a sedentary posture. This includes a thermal interaction between the human and the seat that has implications on thermal perception and comfort. These interactions are investigated by simulating heat and mass transfer, thus, reducing a need for costly and time demanding subject studies. However, it is not clear, from the available literature, what portion of the body surface area is actually affected by the seat with respect to human anthropometry. The aim of this study was to develop a predicting function of the seat contact area based on anthropometric parameters. The results showed strong linear correlation between the contact area obtained by printing a body silhouette on paper placed at the seat and body weight, height, body surface area, and body mass index. The body surface area and the body weight were identified as the best predictors for the contact area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PLOS ONE

  • ISSN

    1932-6203

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    000452782500027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058379086