Longitudinal Performance Optimization of RWD Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU132889" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU132889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pernerscontacts.upce.cz/PC_552019.pdf" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/PC_552019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Longitudinal Performance Optimization of RWD Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
The longitudinal performance of a vehicle is the ability to achieve the highest longitudinal acceleration on the given road surface and tyres. The engine is capable of high torque delivery especially in low vehicle speed. A pre-emptive controller has been deployed to control the torque delivery where tyres are being used in their peak friction area.
Název v anglickém jazyce
Longitudinal Performance Optimization of RWD Vehicle
Popis výsledku anglicky
The longitudinal performance of a vehicle is the ability to achieve the highest longitudinal acceleration on the given road surface and tyres. The engine is capable of high torque delivery especially in low vehicle speed. A pre-emptive controller has been deployed to control the torque delivery where tyres are being used in their peak friction area.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perners' Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
55
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
59
Strana od-do
12-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—