Prototyping a System for Truck Differential Lock Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU133016" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU133016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/19/16/3619" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/19/16/3619</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/s19163619" target="_blank" >10.3390/s19163619</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prototyping a System for Truck Differential Lock Control
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the development of a mechatronic system for locking vehicle differentials. An important benefit of this system is that it prevents the jamming of the vehicle in difficult adhesion conditions. The system recognizes such a situation much sooner than the driver and is able to respond immediately, ensuring smooth driving in off-road or snowy conditions. This article describes the control algorithm of this mechatronic system, which is designed for firefighting, military, or civilian vehicles with a drivetrain configuration of up to 10 × 10, and also explains the input signal processing and the control of actuators. The main part of this article concerns prototype testing on a vehicle. The results are an evaluation of one of the many experiments and monitor the proper function of the developed mechatronic system.
Název v anglickém jazyce
Prototyping a System for Truck Differential Lock Control
Popis výsledku anglicky
The article deals with the development of a mechatronic system for locking vehicle differentials. An important benefit of this system is that it prevents the jamming of the vehicle in difficult adhesion conditions. The system recognizes such a situation much sooner than the driver and is able to respond immediately, ensuring smooth driving in off-road or snowy conditions. This article describes the control algorithm of this mechatronic system, which is designed for firefighting, military, or civilian vehicles with a drivetrain configuration of up to 10 × 10, and also explains the input signal processing and the control of actuators. The main part of this article concerns prototype testing on a vehicle. The results are an evaluation of one of the many experiments and monitor the proper function of the developed mechatronic system.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SENSORS
ISSN
1424-8220
e-ISSN
1424-3210
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
000484407200174
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85071587747