Dynamic load effect on the transportation safety of tank containers as part of combined trains on railway ferries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134577" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21138" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21138</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21138" target="_blank" >10.21595/vp.2019.21138</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic load effect on the transportation safety of tank containers as part of combined trains on railway ferries
Popis výsledku v původním jazyce
Maintaining the leading position of railway transport in the international transportation market led to the creation of its combined interaction with other modes of transport. In countries that have access to international traffic through the sea, rail-ferry services have been developed. At the initial stage of functioning of this symbiosis, only freight and passenger cars were transported by sea. At the moment, it has become possible to follow container trains on railway ferries by sea. An example would be the international Silk Road corridor, which connects Ukraine with China. Important components of this corridor are two rail-ferry routes through the waters of the Black and Caspian Seas.
Název v anglickém jazyce
Dynamic load effect on the transportation safety of tank containers as part of combined trains on railway ferries
Popis výsledku anglicky
Maintaining the leading position of railway transport in the international transportation market led to the creation of its combined interaction with other modes of transport. In countries that have access to international traffic through the sea, rail-ferry services have been developed. At the initial stage of functioning of this symbiosis, only freight and passenger cars were transported by sea. At the moment, it has become possible to follow container trains on railway ferries by sea. An example would be the international Silk Road corridor, which connects Ukraine with China. Important components of this corridor are two rail-ferry routes through the waters of the Black and Caspian Seas.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
124-129
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Greater Noida (Delhi), India
Datum konání akce
28. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—