Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The research of the influence of viscous interaction between wagon and container on the dynamic load during transportation by rail ferry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU136442" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU136442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/21439" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/21439</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2020.21439" target="_blank" >10.21595/vp.2020.21439</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The research of the influence of viscous interaction between wagon and container on the dynamic load during transportation by rail ferry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes the improved scheme of interaction of containers with the load-bearing structure of the wagon when transporting by rail ferry. In order to ensure the stability of the container balance in the event of fluctuations in the railway ferry, it is proposed to attach special structures to the support structure of the wagons. To reduce the dynamic loading of containers, a material with damping properties is installed on the internal surfaces of the superstructures. Mathematical modelling was performed to substantiate the proposed technical solution. It was found that the total amount of acceleration that acts on the container is 3.47 m/s2 (0.35 g), and on the load-bearing structure of the wagon 2.47 m/s2 (0.25 g), which is 38 % and 23 % less, respectively, for the acceleration values in the typical scheme of their interaction. The conducted research will contribute to improving the efficiency of combined transport through the international transport corridors.

  • Název v anglickém jazyce

    The research of the influence of viscous interaction between wagon and container on the dynamic load during transportation by rail ferry

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes the improved scheme of interaction of containers with the load-bearing structure of the wagon when transporting by rail ferry. In order to ensure the stability of the container balance in the event of fluctuations in the railway ferry, it is proposed to attach special structures to the support structure of the wagons. To reduce the dynamic loading of containers, a material with damping properties is installed on the internal surfaces of the superstructures. Mathematical modelling was performed to substantiate the proposed technical solution. It was found that the total amount of acceleration that acts on the container is 3.47 m/s2 (0.35 g), and on the load-bearing structure of the wagon 2.47 m/s2 (0.25 g), which is 38 % and 23 % less, respectively, for the acceleration values in the typical scheme of their interaction. The conducted research will contribute to improving the efficiency of combined transport through the international transport corridors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    62-67

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    7. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku