Computational modelling of dynamic loads of a container under viscous interaction with a flat wagon in sea transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU136443" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU136443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/21441" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/21441</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2020.21441" target="_blank" >10.21595/vp.2020.21441</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational modelling of dynamic loads of a container under viscous interaction with a flat wagon in sea transport
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the computational modelling of dynamic loads of a container under viscous interaction with a flat wagon transported by a train ferry. The calculation was made with the finite element method in CosmosWorks software. The study defined acceleration fields for the carrying structure of a container and a flat wagon. It was established that the maximum variance percent between the accelerations obtained by theoretical and computational modelling was 17.7 %. The research will contribute to higher efficiency of combined transportation along international transport corridors.
Název v anglickém jazyce
Computational modelling of dynamic loads of a container under viscous interaction with a flat wagon in sea transport
Popis výsledku anglicky
The article deals with the computational modelling of dynamic loads of a container under viscous interaction with a flat wagon transported by a train ferry. The calculation was made with the finite element method in CosmosWorks software. The study defined acceleration fields for the carrying structure of a container and a flat wagon. It was established that the maximum variance percent between the accelerations obtained by theoretical and computational modelling was 17.7 %. The research will contribute to higher efficiency of combined transportation along international transport corridors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
68-73
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Dublin
Datum konání akce
7. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—