Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of methods for increasing the mechanical efficiency of exhaust gas turbochargers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134842" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of methods for increasing the mechanical efficiency of exhaust gas turbochargers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces a review of computation models of hydrodynamic thrust bearings, that can be applied for analyses of the rotor dynamics of rotating machines. The bearing models cover steady state or transient state regimes of turbochargers and they focus on problems of turbocharger mechanical efficiency, lubricant mass flows thru bearings or tribology of bearing contact surfaces. Analytical solutions, solutions by in-house developed programs based on Finite Difference Method (FDM) or solutions by 3-dimensional models based on commercial software for Computational Fluid Dynamics (CFD) are compared and verified by technical experiments on real exhaust gas turbochargers.

  • Název v anglickém jazyce

    Review of methods for increasing the mechanical efficiency of exhaust gas turbochargers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a review of computation models of hydrodynamic thrust bearings, that can be applied for analyses of the rotor dynamics of rotating machines. The bearing models cover steady state or transient state regimes of turbochargers and they focus on problems of turbocharger mechanical efficiency, lubricant mass flows thru bearings or tribology of bearing contact surfaces. Analytical solutions, solutions by in-house developed programs based on Finite Difference Method (FDM) or solutions by 3-dimensional models based on commercial software for Computational Fluid Dynamics (CFD) are compared and verified by technical experiments on real exhaust gas turbochargers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research – KOKA 2019

  • ISBN

    978-80-7509-668-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    225-234

  • Název nakladatele

    Publishing Centre of Slovak University of Agriculture in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Lednice

  • Datum konání akce

    11. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku