Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Baterie s regulací teploty článků proudem vzduchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APA21508" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PA21508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Baterie s regulací teploty článků proudem vzduchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vynález se týká baterie tvořené pouzdrem osazeným články chlazenými resp. ohřívanými proudem vzduchu. Baterie je určena jako zdroj energie zejména pro elektromobily a hybridní automobily. Navrhovaná regulace teploty umožňuje účinně mařit teplo vyvíjené bateriovými články zejména při nabíjení, stejně tak lze systém použít naopak pro ohřev článků při nízkých teplotách okolí. Podstata vynálezu spočívá v tom, že v uzavřeném pouzdru je vytvořen okruh proudění vzduchu mezi články, které je vyvoláno do pouzdra vloženým ventilátorem, přičemž v cestě proudícího vzduchu jsou rozmístěny přepážky tvořené dutými polymerními vlákny, kterými protéká teplonosná kapalina přiváděná z chladicího resp. ohřívacího zařízení umístěného vně baterie. Systém zajišťuje malé rozdíly mezi teplotami jednotlivých článků v celém objemu baterie, čímž výrazně přispívá ke zlepšení životnosti a výkonových parametrů baterie.

  • Název v anglickém jazyce

    Temperature control of cells in battery pack by air flow

  • Popis výsledku anglicky

    A temperature control system is proposed for a compact pack of battery cells that is usable as a power source of electric vehicles and hybrid-electric vehicles. The system can effectively dissipate heat from battery cells generated mainly during charging as well as provide necessary heating during cold starts. The cooling/heating is realized by a forced convection of air confined within a sealed casing of the battery pack, blown by a fan. The temperature of air is controlled by a few layers of parallel spaced polymeric hollow fibers oriented perpendicular to the air flow. Inside the fibers a common refrigerant circulates at a given flow rate and temperature. The maximum temperature difference between the battery cells is minimized, which helps to reduce degradation in the performance of the battery cells and prolongs the overall life time of the entire battery pack consequently.

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7D16008" target="_blank" >7D16008: FLEXIHEAT - Flexible Capillary Heat Exchanges</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    Patent ČR 308251

  • Vydavatel

    TD001 -

  • Název vydavatele

    Directorate General

  • Místo vydání

    N`Djaména

  • Stát vydání

    TD - Čadská republika

  • Datum přijetí

    15. 4. 2020

  • Název vlastníka

    VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence