Intelligent framework for controlling the development of aerospace mechatronic systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33330" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2020/Software/Intelligent%20framework%20for%20controlling%20the%20development%20of%20aerospace%20mechatronic%20systems.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2020/Software/Intelligent%20framework%20for%20controlling%20the%20development%20of%20aerospace%20mechatronic%20systems.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intelligent framework for controlling the development of aerospace mechatronic systems
Popis výsledku v původním jazyce
The framework (software) is intended for testing mechatronic systems in the development or production of ECUs, the so-called UUT (Unit under Test). The software consists of 4 parts. The first part is TestICOP with GUI and core, where written tests are loaded as files written in Python and controlled here. The test uses defined commands to control DIO, AIO, CAN, CANaerospace, ARINC, calculation model, etc. Furthermore, the results of individual TC (Test Case) in TP (Test procedure) are displayed and the user can generate an output report with the appropriate settings. The second part is "Application.exe", which is used for communication with NI hardware, specifically for passing commands from the test to the RT layer of hardware. The third part is the universal code for the RT layer of the NI hardware, where the test commands are processed and the information is passed to the IO modules, the computational model and to the FPGA layer. The fourth part is the universal code for the FPGA layer, which according to the commands controls the IO modules and processes data from the input modules and generates output signals.
Název v anglickém jazyce
Intelligent framework for controlling the development of aerospace mechatronic systems
Popis výsledku anglicky
The framework (software) is intended for testing mechatronic systems in the development or production of ECUs, the so-called UUT (Unit under Test). The software consists of 4 parts. The first part is TestICOP with GUI and core, where written tests are loaded as files written in Python and controlled here. The test uses defined commands to control DIO, AIO, CAN, CANaerospace, ARINC, calculation model, etc. Furthermore, the results of individual TC (Test Case) in TP (Test procedure) are displayed and the user can generate an output report with the appropriate settings. The second part is "Application.exe", which is used for communication with NI hardware, specifically for passing commands from the test to the RT layer of hardware. The third part is the universal code for the RT layer of the NI hardware, where the test commands are processed and the information is passed to the IO modules, the computational model and to the FPGA layer. The fourth part is the universal code for the FPGA layer, which according to the commands controls the IO modules and processes data from the input modules and generates output signals.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000029" target="_blank" >TN01000029: Národní centrum kompetence pro letectví a kosmonautiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TN01000029/11-V1
Technické parametry
Tento Framework je programován univerzálně, aby uživatel mohl doplňovat další příkazy a zařízení, přes která bude testovat ECU. Součástí je i ovládání vedlejších externích hardwaru jako je například programovatelný zdroj napětí. Takže uživatel muže pomocí Framaworku generovat různé signály od AO, DO a jejich tvary např. sinusové průběhy, PWM atd. Z hlediska vstupů je možné zpracovávat různé typy signálu a vyhodnocovat jejich parametry. V RT vrstvě je možno implementovat diskrétní výpočtový model. Dále je možné používat CAN, CANaerospace a ARINC. Zároveň mohou být použity výhody psaní testu v pythonu. Software je umístěn na VUT v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, Technická 2896/2, 616 69 Brno, Česká republika a ve firmě UNIS, a.s. Jundrovská 1035/33, 624 00 Brno-Komín, Česká republika. S tím souvisí smlouva o využití výsledků https://smlouvy.gov.cz/smlouva/15317231.
Ekonomické parametry
Výhodou je, že Framework zahrnuje potřebné příkazy pro testování UUT v leteckém odvětví. Pomocí tohoto Frameworku je vývoj a testovaní ECU mnohem rychlejší a tvorba testu univerzální a přenositelnější. Právě výhodu přináší i tvorba testu v pythonu a tím je možno zahrnout funkce používané v pythonu a tím má uživatel veliké možnosti vytvářet sofistikované testy. To vše nese samozřejmě snížení nákladu při vývoji a testování řídicích jednotek ve výrobě. Pro komerční využití je třeba se obrátit na VUT v Brně – doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. nebo UNIS, a.s. Ing. Petr Snopek
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Vysoké učení technické v Brně