Turbine casing insulation design improving thermo-mechanical properties
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR34262" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR34262 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbine casing insulation design improving thermo-mechanical properties
Popis výsledku v původním jazyce
1-WP06-004 (TN01000026/1-V16) - The aim of the solution was to design the turbocharger insulation with minimizing the risk of cracking. Studies of possible concepts of the computational model were carried out. Based on PBST data the parametric FEM model was designed for further solution of the problem. This model greatly simplifies the variability of both the geometric and material input parameters as well as the modification of boundary conditions, including the number and location of the screw connections of the insulation to the turbocharger housing. Base on BUT simulations and proposed modification, PBST prepared production documentation of the modified insulation and prepared functional specimen. According to the simulations the insulation stiffness was increased to values that no resonance is expected at high speed regime of engine operation.
Název v anglickém jazyce
Turbine casing insulation design improving thermo-mechanical properties
Popis výsledku anglicky
1-WP06-004 (TN01000026/1-V16) - The aim of the solution was to design the turbocharger insulation with minimizing the risk of cracking. Studies of possible concepts of the computational model were carried out. Based on PBST data the parametric FEM model was designed for further solution of the problem. This model greatly simplifies the variability of both the geometric and material input parameters as well as the modification of boundary conditions, including the number and location of the screw connections of the insulation to the turbocharger housing. Base on BUT simulations and proposed modification, PBST prepared production documentation of the modified insulation and prepared functional specimen. According to the simulations the insulation stiffness was increased to values that no resonance is expected at high speed regime of engine operation.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TN01000026/01-V016 1-WP06-004
Číselná identifikace
169331
Technické parametry
Base on BUT simulations and proposed modification, PBST prepared production documentation of the modified insulation and prepared functional specimen . According to the simulations the insulation stiffness was increased to values that no resonance is expected at high speed regime of engine operation.
Ekonomické parametry
Reduction of vibrations and noise, increase of service life of casing insulation. For commercial use, contact the manufacturer PBS Turbo.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
25321234
Název vlastníka
PBS Turbo s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—