Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Korekční algoritmus pro vlivy zatížení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR34383" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR34383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lu.fme.vutbr.cz" target="_blank" >http://lu.fme.vutbr.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Korekční algoritmus pro vlivy zatížení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software slouží k určení výrobního tvaru křídla tak, aby během provozního stavu byl tvar křídla v ideálním případě totožný s návrhovým tvarem křídla, což lze zaručit pouze při návrhu výrobního tvaru pro jeden případ zatížení. V případě návrhu geometrie křídla pro několik případů zatížení najde software kompromisní výrobní tvar na základě definovaných vah jednotlivých případů zatížení (z definice vah letových a hmotnostních případů). Nedílnou součástí programu je výpočet torzní a ohybové deformace poddajného křídla letounu vlivem jeho provozního zatížení, tj. aerodynamickými a hmotovými silami a momenty, a výpočet rozložení zatížení těmito silami a momenty po rozpětí křídla.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithm for loading effects correction

  • Popis výsledku anglicky

    Software calculates a jig shape of an aircraft wing (e.i. manufactured wing shape) to obtain wing shape under operational loading conditions ideally identical to the designed wing shape. In case the jig shape must be designed considering more than one loading condition, calculated jig shape is a compromise based on defined weights of particular loading conditions (from defined weights of fligth and mass cases). An integral part of the program is the calculation of torsional and bending deformation of the flexible wing of the aircraft due to its operating load, ie aerodynamic and mass forces and moments, and the calculation of the load distribution over the wing span caused by those forces and moments .

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40074" target="_blank" >FV40074: Technologie adaptivní geometrie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Software FlexWing

  • Technické parametry

    není relevantní, specifikuje Smlouva o využití výsledků - bude uzavřena před ukončením projektu

  • Ekonomické parametry

    není relevantní, specifikuje Smlouva o využití výsledků - bude uzavřena před ukončením projektu

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně