Signal Shaper for Flexible Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00304490" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00304490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://radio.feld.cvut.cz/conf/poster/" target="_blank" >http://radio.feld.cvut.cz/conf/poster/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Signal Shaper for Flexible Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
Lightweight flexible blended-wing-body (BWB) aircraft concept seems as a highly promising configuration for future high capacity airliners which suffers from reduced stiffness. For a reference tracking controller often the flexible modes are excited causing unwanted oscillations. Thus, this paper focuses on designing a signal shaper for the flexible BW aircraft which track the reference while can cancelling the oscillatory effect of the aircraft. The signal shaping controller is developed based on the distributed zero vibration (DZV) principles. The simulation results show that using the DZV controller the wing root forces and moments are reduced. This reduction in the wing root moment's peaks provides potential structural benefits and weight savings.
Název v anglickém jazyce
Signal Shaper for Flexible Aircraft
Popis výsledku anglicky
Lightweight flexible blended-wing-body (BWB) aircraft concept seems as a highly promising configuration for future high capacity airliners which suffers from reduced stiffness. For a reference tracking controller often the flexible modes are excited causing unwanted oscillations. Thus, this paper focuses on designing a signal shaper for the flexible BW aircraft which track the reference while can cancelling the oscillatory effect of the aircraft. The signal shaping controller is developed based on the distributed zero vibration (DZV) principles. The simulation results show that using the DZV controller the wing root forces and moments are reduced. This reduction in the wing root moment's peaks provides potential structural benefits and weight savings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 20th International Scientific Student Conferenece POSTER 2016
ISBN
978-80-01-05950-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—