Semiactive seat suspension for agricultural machines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU138397" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU138397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548" target="_blank" >10.21495/5896-3-548</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semiactive seat suspension for agricultural machines
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the simulation of a seat suspension with a magnetorheological (MR) damper for agricultural machines. The dynamic model of the seat is a single degree of freedom model with non-linear damping characteristics and response time of the damper. In the model, three control algorithms were implemented – two-state Skyhook, Skyhook linear approximation damper control, and Acceleration Driven Damper control. The excitation signal for the model was a real record of acceleration measured on the frame of the tractor. The suspension quality was compared using a standard deviation of acceleration. Results have proven significant improvement in suspension quality when any of the three mentioned algorithms was used
Název v anglickém jazyce
Semiactive seat suspension for agricultural machines
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the simulation of a seat suspension with a magnetorheological (MR) damper for agricultural machines. The dynamic model of the seat is a single degree of freedom model with non-linear damping characteristics and response time of the damper. In the model, three control algorithms were implemented – two-state Skyhook, Skyhook linear approximation damper control, and Acceleration Driven Damper control. The excitation signal for the model was a real record of acceleration measured on the frame of the tractor. The suspension quality was compared using a standard deviation of acceleration. Results have proven significant improvement in suspension quality when any of the three mentioned algorithms was used
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Engineering Mechanics 2020
ISBN
978-80-214-5896-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
548-551
Název nakladatele
Brno University of Technology Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Online
Datum konání akce
24. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000667956100129