Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Semiactive seat suspension for agricultural machines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU138397" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU138397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-548" target="_blank" >10.21495/5896-3-548</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Semiactive seat suspension for agricultural machines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the simulation of a seat suspension with a magnetorheological (MR) damper for agricultural machines. The dynamic model of the seat is a single degree of freedom model with non-linear damping characteristics and response time of the damper. In the model, three control algorithms were implemented – two-state Skyhook, Skyhook linear approximation damper control, and Acceleration Driven Damper control. The excitation signal for the model was a real record of acceleration measured on the frame of the tractor. The suspension quality was compared using a standard deviation of acceleration. Results have proven significant improvement in suspension quality when any of the three mentioned algorithms was used

  • Název v anglickém jazyce

    Semiactive seat suspension for agricultural machines

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the simulation of a seat suspension with a magnetorheological (MR) damper for agricultural machines. The dynamic model of the seat is a single degree of freedom model with non-linear damping characteristics and response time of the damper. In the model, three control algorithms were implemented – two-state Skyhook, Skyhook linear approximation damper control, and Acceleration Driven Damper control. The excitation signal for the model was a real record of acceleration measured on the frame of the tractor. The suspension quality was compared using a standard deviation of acceleration. Results have proven significant improvement in suspension quality when any of the three mentioned algorithms was used

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Engineering Mechanics 2020

  • ISBN

    978-80-214-5896-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    548-551

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    24. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000667956100129