Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of the twin-disc test rig for the study of wheel squeal noise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU143814" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU143814 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of the twin-disc test rig for the study of wheel squeal noise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the design of twin-disc test rig that allows performing experiments under various operating parameters. The test rig consists of a full-scale tram wheel and a disc simulating the rail. The wheel is driven by an electric motor, the disc is driven by traction force in the contact. The angle of attack can be adjusted by rotating the disc around the vertical axis. Loading of contact is realised by a hydraulic system. The measuring system enables the evaluation of adhesion coefficient and slip. This test rig is intended for research into the mechanisms of wheel squeal formation.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of the twin-disc test rig for the study of wheel squeal noise

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the design of twin-disc test rig that allows performing experiments under various operating parameters. The test rig consists of a full-scale tram wheel and a disc simulating the rail. The wheel is driven by an electric motor, the disc is driven by traction force in the contact. The angle of attack can be adjusted by rotating the disc around the vertical axis. Loading of contact is realised by a hydraulic system. The measuring system enables the evaluation of adhesion coefficient and slip. This test rig is intended for research into the mechanisms of wheel squeal formation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-23482S" target="_blank" >GA20-23482S: Původ vzniku kvílivého hluku v kontaktu kola a kolejnice za modifikovaných třecích vlastností</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů