Design and development of a twin disc test rig for the study of squeal noise from the wheel – rail interface
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU147649" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU147649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aeletters.com/vol7-no1-2/" target="_blank" >https://aeletters.com/vol7-no1-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18485/aeletters.2022.7.1.2" target="_blank" >10.18485/aeletters.2022.7.1.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and development of a twin disc test rig for the study of squeal noise from the wheel – rail interface
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present the design of the twin-disc test rig for the study of the wheel-squeal phenomena. This test rig utilizes a dynamic model of the track-train interaction and uses real train wheel for a more realistic representation of the emitted noise. This twin-disc test rig is intended for research into the mechanisms of the wheel squeal noise formation and for the development and validation of a prediction model. In particular, the influence of weather conditions and the presence of various friction layers in the contact will be addressed.
Název v anglickém jazyce
Design and development of a twin disc test rig for the study of squeal noise from the wheel – rail interface
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the design of the twin-disc test rig for the study of the wheel-squeal phenomena. This test rig utilizes a dynamic model of the track-train interaction and uses real train wheel for a more realistic representation of the emitted noise. This twin-disc test rig is intended for research into the mechanisms of the wheel squeal noise formation and for the development and validation of a prediction model. In particular, the influence of weather conditions and the presence of various friction layers in the contact will be addressed.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-23482S" target="_blank" >GA20-23482S: Původ vzniku kvílivého hluku v kontaktu kola a kolejnice za modifikovaných třecích vlastností</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Engineering Letters
ISSN
2466-4677
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
10-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85128546186