Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental verification of twin-disc test rig for wheel squeal noise research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU147636" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU147636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental verification of twin-disc test rig for wheel squeal noise research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rail is considered one of the most environmentally friendly conventional modes of transport. However, it also has its shortcomings. One of the most serious is the squealing noise that is produced when a vehicle passes through a curve in the track. It is necessary to investigate this phenomenon and find measures to counteract it. Research can be carried out on a real track with real vehicles and using on-board diagnostic equipment, which has the advantage of obtaining real data. The disadvantage of this approach is the time consuming nature and poor repeatability of testing. These drawbacks are eliminated by the twin-disc test rigs. The basic design element of these devices is a wheel or disc that rolls along a rail or disc that simulates it. A twin-disc device with a real wheel was designed and built at the Department of Mechanical and Industrial Design with emphasis on realistic values of stiffness of wheel mounting. In this way it is possible to simulate contact conditions to approximate the conta

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification of twin-disc test rig for wheel squeal noise research

  • Popis výsledku anglicky

    Rail is considered one of the most environmentally friendly conventional modes of transport. However, it also has its shortcomings. One of the most serious is the squealing noise that is produced when a vehicle passes through a curve in the track. It is necessary to investigate this phenomenon and find measures to counteract it. Research can be carried out on a real track with real vehicles and using on-board diagnostic equipment, which has the advantage of obtaining real data. The disadvantage of this approach is the time consuming nature and poor repeatability of testing. These drawbacks are eliminated by the twin-disc test rigs. The basic design element of these devices is a wheel or disc that rolls along a rail or disc that simulates it. A twin-disc device with a real wheel was designed and built at the Department of Mechanical and Industrial Design with emphasis on realistic values of stiffness of wheel mounting. In this way it is possible to simulate contact conditions to approximate the conta

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-23482S" target="_blank" >GA20-23482S: Původ vzniku kvílivého hluku v kontaktu kola a kolejnice za modifikovaných třecích vlastností</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů