Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMULATION OF EGNOS SATELLITE NAVIGATION SIGNAL USAGE FOR AIRCRAFT LPV PRECISION INSTRUMENT APPROACH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU147673" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU147673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85118916139&origin=AuthorNamesList&txGid=4a5dc39e2dfda78e8d89caa94cdda2e3&isValidNewDocSearchRedirection=false" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85118916139&origin=AuthorNamesList&txGid=4a5dc39e2dfda78e8d89caa94cdda2e3&isValidNewDocSearchRedirection=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/aviation.2021.14554" target="_blank" >10.3846/aviation.2021.14554</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SIMULATION OF EGNOS SATELLITE NAVIGATION SIGNAL USAGE FOR AIRCRAFT LPV PRECISION INSTRUMENT APPROACH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satellite navigation has become a very important topic in the air transport industry along with its application in instrument approach procedures. Recently, extracted statistical characteristics of the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) satellite signal have been made available from real measurements in the Czech Republic. The numerical modeling approach is taken for a feasibility study of automatic aircraft control during the Localizer Performance with Vertical Guidance (LPV) precision approach based on such navigation data. The model incorporates Kalman filtering of the stochastic navigation signal, feed-back control of L-410 aircraft dynamics and the calculation of approach progress along the predefined procedure. Evaluation of the performance of the system prototype is performed using the scenarios developed with a strong interest in altitude control. he specific scenario is focused on a curved approach which offers a huge advantage of the approaches based on the Satellite-based Augmentation System (SBAS) compared to ones with the Instrument Landing System (HS). Outputs of simulation executions are statistically analyzed and assessed against predefined navigation performance goals equivalent to ILS categories with a positive outcome.

  • Název v anglickém jazyce

    SIMULATION OF EGNOS SATELLITE NAVIGATION SIGNAL USAGE FOR AIRCRAFT LPV PRECISION INSTRUMENT APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    Satellite navigation has become a very important topic in the air transport industry along with its application in instrument approach procedures. Recently, extracted statistical characteristics of the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) satellite signal have been made available from real measurements in the Czech Republic. The numerical modeling approach is taken for a feasibility study of automatic aircraft control during the Localizer Performance with Vertical Guidance (LPV) precision approach based on such navigation data. The model incorporates Kalman filtering of the stochastic navigation signal, feed-back control of L-410 aircraft dynamics and the calculation of approach progress along the predefined procedure. Evaluation of the performance of the system prototype is performed using the scenarios developed with a strong interest in altitude control. he specific scenario is focused on a curved approach which offers a huge advantage of the approaches based on the Satellite-based Augmentation System (SBAS) compared to ones with the Instrument Landing System (HS). Outputs of simulation executions are statistically analyzed and assessed against predefined navigation performance goals equivalent to ILS categories with a positive outcome.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AVIATION

  • ISSN

    1648-7788

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    171-181

  • Kód UT WoS článku

    000719866900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118916139