Kombinovaný tester brzd a emisí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APR36306" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PR36306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/" target="_blank" >https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinovaný tester brzd a emisí
Popis výsledku v původním jazyce
Zařízení sdružuje funkci několika dříve oddělených zkušebních strojů, kromě testování brzd a měření emisí na něm lze také v omezené míře odebírat výkon z kol automobilu. Umožňuje tak měření emisí pod zátěží, kdy je při spalování vylučováno mnohem větší množství emisí, především oxidů dusíku než při „zvýšeném volnoběhu“. Výsledky jsou tak mnohem relevantnější než při stávadící metodice, která se využívá na STK. Ovládání emisního testeru je možné přes uživatelské rozhranní běžící v běžném webovém prohlížeči. Tester je tak možné ovládat bezdrátově přes wifi z přenosných zařízení jako je tablet, či smartphone. Tester je vybaven senzory, které snímají správnou pozici automobilu na testeru. Bez najetého vozidla, nebo při vyjetí vozidla z testeru během testu jsou válce automaticky zastaveny.
Název v anglickém jazyce
combined emission and brake tester
Popis výsledku anglicky
The device combines the function of several previously separate test machines, in addition to testing brakes and measuring emissions, it can also extract power from the car's wheels to a limited extent. This enables the measurement of emissions under load, when a much larger amount of emissions, especially nitrogen oxides, is released during combustion than during "increased idling". The results are thus much more relevant than with the current methodology that is used at STK. Control of the emission tester is possible via a user interface running in a regular web browser. The tester can thus be controlled wirelessly via Wi-Fi from portable devices such as a tablet or smartphone. The tester is equipped with sensors that detect the correct position of the car on the tester. Without the vehicle running, or when the vehicle leaves the tester during the test, the cylinders are automatically stopped.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000134" target="_blank" >CK01000134: Nízkorychlostní válcový dynamometr pro testy emisí a brzd</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
emistester
Číselná identifikace
178341
Technické parametry
- Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje č. CK01000134 s názvem „Nízkorychlostní válcový dynamometr pro testy emisí a brzd“ - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Zbyněk Strecker, Ph.D., VUT FSI - prototyp byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti VUT FSI a na pracovišti Modulartes
Ekonomické parametry
náklady 150 000,-
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Vysoké učení technické v Brně
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/