Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emisní chování automobilového motoru s malým výkonem.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F06%3A00017059" target="_blank" >RIV/60461373:22320/06:00017059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emisní chování automobilového motoru s malým výkonem.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U automobilového motoru splňujícího emisní normu Euro 3 byly proměřeny emisní charakteristiky (emise CO, HC, NOx a organických látek: aldehydů, těkavých uhlovodíků a polyaromátů v závislosti na provozním režimu). Při vysokých zatíženích dochází u tohotomotoru k obohacení směsi mimo stechiometrický poměr (až lambda = 0,8), což se odrazí ve vysokých emisích CO a zvýšených emisích uhlovodíků. Toto chování se pravděpodobně objevuje v souvislosti s nastavením řídící jednotky motoru pro ochranu katalyzátorupři výkonových špičkách, zejména u maloobjemových motorů. Tyto motory splňují legislativní emisní limity, ale ve výkonově náročném provozu (dálnice, jízda po vozovce s velkým stoupáním) mohou emise CO dosahovat řádově vyšších hodnot v porovnání s běžnýmijízdními režimy.

  • Název v anglickém jazyce

    Emission behavior of a low-power car engine

  • Popis výsledku anglicky

    Two types of emission measurements were carried out using Euro 3 1400 ccm SI engine - determination of CO, HC, NOx, and organic compounds emissions using test brake stand at varied engine conditions, and vehicle tests according to ECE 83 procedure with Skoda 1.4 car equipped with the same engine as mentioned above. Finally, test drive using the car was performed in city and highway traffic with simultaneous recording of engine control unit data (speed, lambda, etc.). Emissions of pollutants during the test drive were then calculated using equations (emissions of particular pollutants vs. engine operation regime) obtained from the results of brake stand tests. Although the car tested fulfilled emission limits (ECE 83, Euro 4), it was proved that its COemissions at high load, especially in highway traffic, was much greater than that measured during standard emission test. Such a behavior is probably related to either protection of starter catalytic converter at high load conditions, or

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Vliv složení náplně válce a průběhu spalovacího procesu na emise organických látek z výfuku zážehových motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník 7. mez. sympozia -Motorové palivá 2006

  • ISBN

    80­968011­3­9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    174-183

  • Název nakladatele

    Vedecko-technická spoločnosť pri Slovnaft, a.s.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    19. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku