Emisní chování automobilového motoru s malým výkonem.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F06%3A00017059" target="_blank" >RIV/60461373:22320/06:00017059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Emisní chování automobilového motoru s malým výkonem.
Popis výsledku v původním jazyce
U automobilového motoru splňujícího emisní normu Euro 3 byly proměřeny emisní charakteristiky (emise CO, HC, NOx a organických látek: aldehydů, těkavých uhlovodíků a polyaromátů v závislosti na provozním režimu). Při vysokých zatíženích dochází u tohotomotoru k obohacení směsi mimo stechiometrický poměr (až lambda = 0,8), což se odrazí ve vysokých emisích CO a zvýšených emisích uhlovodíků. Toto chování se pravděpodobně objevuje v souvislosti s nastavením řídící jednotky motoru pro ochranu katalyzátorupři výkonových špičkách, zejména u maloobjemových motorů. Tyto motory splňují legislativní emisní limity, ale ve výkonově náročném provozu (dálnice, jízda po vozovce s velkým stoupáním) mohou emise CO dosahovat řádově vyšších hodnot v porovnání s běžnýmijízdními režimy.
Název v anglickém jazyce
Emission behavior of a low-power car engine
Popis výsledku anglicky
Two types of emission measurements were carried out using Euro 3 1400 ccm SI engine - determination of CO, HC, NOx, and organic compounds emissions using test brake stand at varied engine conditions, and vehicle tests according to ECE 83 procedure with Skoda 1.4 car equipped with the same engine as mentioned above. Finally, test drive using the car was performed in city and highway traffic with simultaneous recording of engine control unit data (speed, lambda, etc.). Emissions of pollutants during the test drive were then calculated using equations (emissions of particular pollutants vs. engine operation regime) obtained from the results of brake stand tests. Although the car tested fulfilled emission limits (ECE 83, Euro 4), it was proved that its COemissions at high load, especially in highway traffic, was much greater than that measured during standard emission test. Such a behavior is probably related to either protection of starter catalytic converter at high load conditions, or
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Vliv složení náplně válce a průběhu spalovacího procesu na emise organických látek z výfuku zážehových motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 7. mez. sympozia -Motorové palivá 2006
ISBN
8096801139
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
174-183
Název nakladatele
Vedecko-technická spoločnosť pri Slovnaft, a.s.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Vysoké Tatry
Datum konání akce
19. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—