Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emise motoru Škoda 1.4 v závislosti na jeho provozním režimu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F05%3A00015715" target="_blank" >RIV/60461373:22320/05:00015715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emissions of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) were measured on Euro 3 1400 ccm SI engine using test brake stand at varied engine conditions (speed, load). At high load conditions, the engine operated with very rich fuel mixture (? = 0.80 0.91), which resulted in very high CO emissions. Such behavior seems to be common for some recent engine control units, especially for low displacement engines, probably due to the protection of starter catalyst placed directly at engine exhaust manifold. Although cars equipped with these engines can meet emission limits (e.g. ECE 83, Euro 4), their CO emissions at high load, especially in highway traffic, can rise by order of magnitude.new catalyst and after mileage 20, 40, 60, 80 and 100 thousands kilometers. HC, CO, and aldehyde emissions produced by the engine equipped with KARSIT converter were markedly lower than those produced by the engine equipped with ECOS converter. The efficiency of KA

  • Název v anglickém jazyce

    Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode

  • Popis výsledku anglicky

    Emissions of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) were measured on Euro 3 1400 ccm SI engine using test brake stand at varied engine conditions (speed, load). At high load conditions, the engine operated with very rich fuel mixture (? = 0.80 0.91), which resulted in very high CO emissions. Such behavior seems to be common for some recent engine control units, especially for low displacement engines, probably due to the protection of starter catalyst placed directly at engine exhaust manifold. Although cars equipped with these engines can meet emission limits (e.g. ECE 83, Euro 4), their CO emissions at high load, especially in highway traffic, can rise by order of magnitude.new catalyst and after mileage 20, 40, 60, 80 and 100 thousands kilometers. HC, CO, and aldehyde emissions produced by the engine equipped with KARSIT converter were markedly lower than those produced by the engine equipped with ECOS converter. The efficiency of KA

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Vliv složení náplně válce a průběhu spalovacího procesu na emise organických látek z výfuku zážehových motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů